Digitális témahét
Ebben a tanévben a 7. évfolyam a Digitális témahét programsorozaton vett részt, március 27-31. között. Előzetesen osztályfőnökeink megbeszélték a hét témáját és feladatait. Idén ünnepeljük Petőfi Sándor 200. születésnapját, ezért az általunk elkészített munkák is...
KertÉsz leszek
Az együttműködésé volt a főszerep a Homoktövisben a Digitális Témahéten, ezért a felsősök közösen készítettek egy szabadulószobát, melynek témája a közösségi kertünk. A témához kapcsolódó feladatokat készültek magyar, matematika, természetismeret, rajz, informatika,...
VIRTUÁLIS MÚZEUMI TÚRA
Május 18-án mintegy háromszáz felsősünkkel vettünk részt a DEMÓ / Digitális Edukációs Múzeumi Órák/ programban, melyhez a Felelős Szülők Iskolája és a Mozaik Múzeumtúra csapata felhívását követően csatlakoztunk. Az előre megkapott virtuális órarend szerint mindenki...
karanTÉMÁK
Az Iskola a Határon Alapítvány és a Homoktövis Általános Iskola pályázatot hirdet az iskola tanulói számára. Pályázz! A Homoktövis DigiSuli pályázatot hirdet karanTÉMÁK címmel. Olyan digitális alkotást várunk, amellyel ...
A tavaszi szünet óta eltelt időszak
Nálunk két nappal meghosszabbodott a gyerekek számára a tavaszi szünet, mert az eredeti munkarendünknek megfelelően két tanítás nélküli munkanapon dolgoztuk át az új NAT szerint helyi tantervünket. A munka eredményéről beszámoltam a Szülői Közösségnek és DÖK-nek is....
Kertészkedés digitálisan
Az új munkarendünk átalakította iskolakertünk működését is . A gyerekek a technika tantárgyba beilleszthető projektekkel kapcsolódtak össze a kerttel. Az ötödik évfolyam tanulóival „Eprezz velem„volt a projekt címe. Ennek keretében a tanulók figyelme az ősszel...
DigiSuli – harmadik hét 03.30-04.03.
A harmadik héten megkérdeztük a szülőket a digitális munkarenddel kapcsolatos tapasztalataikkal kapcsolatban. Az alsós szülőknek kiküldött kérdőívre 259, a felsősöknek kiküldöttre 254 válasz érkezett. 683 tanulónk szülei közül így összesen 513-an válaszoltak....
DigiSuli – második hét
A második hétre a legtöbb osztályban kialakult a feladatok kiadásának és beadásának rendje. Mivel a tanárok különböző szinten ismerik a Teams felületét, még mindig előfordulnak hibák. Reméljük, ez egyre csökken az idő előrehaladtával. Ennek érdekében sok olyan videót...
DigiSuli – az első hét tapasztalatai
Úgy gondoltuk, talán nem haszontalan, ha honlapunkon időről időre röviden beszámolunk arról, mi minden történik a DigiSuliban. Kézenfekvő volt számunkra, hogy az office365 Teams együttműködési felületét válasszuk, mert ezt több pedagógus használja nálunk, és szakmai...
First Lego League – csapataink a budapesti fordulón
A HTRoboTeam továbbjutott a közép-európai fordulóba, a HomoSAPiens első lett kutatás-prezentáció kategóriában január 11-én az Alternatív Közgazdasági Gimnáziumban rendezték meg az FLL budapesti fordulóját. Tőlünk két csapat indult a HTRoboTeam és a HomoSAPiens,...
Digitália
Iskolánk kiemelt figyelmet fordít a 21. századi képességek fejlesztésére. Fontosnak tartjuk a digitális kompetencia fejlesztését.
2016-ban csatlakoztunk a Microsoft Partneriskola Programhoz. 2018 óta viselhetjük a MICROSOFT INNOVATÍV ISKOLA címet. Iskolánk ingyen használhatja az Office365 iskolai verzióját, így egyre több tanár használja ki a virtuális osztály lehetőségeit.
Tavalyi projektünket, mely a modern olvasó lehetőségeit vizsgálja az olvasástanításban a MICROSFT publikálta, magyarul itt.
Okostermünkben aktív panel, tanulói laptopok segítik az online tanulást.
A telefonhasználat házirendünkben szabályozott, tanáraink nagy része időről időre beépíti a tanórai foglalkozásokba a saját eszköz használatát.
Minden tanteremben projektor, vetítővászon áll a tanítás-tanulás szolgálatában.
A tehetséggondozás egyik terepe a programozás. Legórobotika-csapataink évről évre sikerrel indulnak a robotika versenyeken. Legeredményesebb csapataink felkészítésében szülő coachok vesznek részt, kiváló nemzetközi eredményeket tudhatnak magukénak. A szülőkkel való együttműködés ezen a téren is eredményes, mi, tanárok sokat tanulunk tőlük.
Legórobotika szakkörünkre diákjainkat negyedik évfolyamtól várjuk.