Áprilisban, mi az iskola nyolcadikos németesei egy hétre Németországba utaztunk a St Gerhards Werk meghívására.

Kedden elérkezett a nagy nap. Reggel 6-kor indultunk az iskola elől. Mindenki nagyon izgatott volt. Összesen 14 óra volt az út Bad Niedernauig, ahol egy kolostorban szálltunk meg.

Az első napon a Svájccal határos Konstanzba utaztunk a Bodeni-tó partjára, ahol egy idegenvezető mesélt a város történetéről, a katedrálisról. Délután Reihenau szigetére utaztunk, egy templomot néztünk meg.

A második napon Strasbourgba utaztunk, ahol az Európa Palamentbe mentünk. Sajnos az ülések miatt nagyon sokan voltak és kevés időt tudtunk ott eltölteni. Megtudtuk, hogy Albert Schweitzer és Gutenberg is a város szülöttje volt. Sok régi faszerkezetes házat is láttunk és bementünk a katedrálisba, valamint a Petite France nevű városrészről is mesélt németül az idegenvezető. A két országot az Európa híd köti össze, amin mi is átutaztunk.

A harmadik napon elsőként a Sváb múzeumba mentünk Breztfeldbe. Nagyon izgalmas volt, mert amellett, hogy belátást nyertünk a svábok életébe, láttuk a régi bútorokat, ruhákat, képeket, néhány idős néni és bácsi elmesélte, hogy élték meg a kitelepítést a 2. világháború után. Délután Stuttgartba utaztunk, ahol a Mercedes múzeumba mentünk. Láttuk az első kezdetleges autót, a mentő-postai-teher és versenyautókat.

A negyedik napon Ulmba utaztunk, ahol a Donauschwäbisches Zentralmuseumban nemcsak a svábok életéről, az ulmi skatulyáról (németül: Ulmer Schachtel) tudtunk meg még többet, hanem megismertük a Duna különböző neveit, a partján élő emberek szokásait és benne élő halakról is hallhattunk új dolgokat. Itt is német nyelvű idegenvezető mesélt a város nevezetességeiről.

Mindegyik város a maga módján nagyon érdekes és szép volt és mi örültünk, hogy ellátogathattunk abba az országba, aminek a nyelvét negyedikes korunk óta tanuljuk.

Csiszér Abigél, Surányi Zsanett, Zajac Marcell 8.c

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.